Bazy danych B2B

Bazy danych B2B

B2B, czyli model współpracy między dwoma firmami opierający się na świadczeniu, wymianie lub sprzedaży usług, niekiedy także produktów, może przynieść wymierne korzyści. Warto wyróżnić zwłaszcza lepszą efektywność prowadzonych działań i poprawę wyników sprzedażowych, które otwierają szansę na lepsze obroty i dochody przedsiębiorstw. Umowa B2B zostaje zawarta między firmami z tej samej branży (rynek pionowy) lub z różnych (rynek horyzontalny).

W poszukiwaniu odpowiednich partnerów biznesowych pomocne mogą stać się bazy danych B2B . W zależności od potrzeb i nakreślonych działań, baza może zbudować indywidualnie, jednak jest to czasochłonne, lub zostać zakupiona (niekiedy istnieje możliwość abonamentowa). Ta ostatnia baza, nazywana zewnętrzną, posiada rozbudowane informacje o firmach. Rekordy zawierają podstawowe dane, takie jak imiona i nazwiska osób zarządzających, numer telefonu, adres siedziby firmy, e-mail, stan prawny i inne.

Przed zakupem bazy danych B2B warto sprawdzić:

czy wybrana baza została wpisana do GIODO i posiada niezbędne zgody na przetwarzanie danych osobowych;
metodę selekcji, np. pod względem czasu istnienia danego przedsiębiorstwa na rynku, wielkości zatrudnienia;
liczbę rekordów, większa ilość ułatwia wybór potencjalnych partnerów biznesowych, na których usługi lub produkt jest zapotrzebowanie w prowadzonym przez nas przedsiębiorstwie;
częstotliwość aktualizowania bazy o nowe firmy, które zazwyczaj są bardziej otwarte na współpracę;

Konieczne jest także skonstruowanie odpowiedniej umowy oraz rozważenie profilowania bazy pod kątem preferencji i celów przedsiębiorstwa, który będzie wykorzystywał zakupione dane. Efektywne wykorzystywanie potencjalnych kontaktów biznesowych jest jednym z czynników rozwoju firm, o czym warto pamiętać wdrażając i prowadząc strategię działań marketingowych.

Dodaj komentarz