Znaczenie firmowej strony internetowej i jej pozycjonowanie

Znaczenie firmowej strony internetowej i jej pozycjonowanie

W obecnych czasach, żadna poważna firma nie może funkcjonować bez firmowej strony internetowej. Jest to jedno z podstawowych narzędzi promocyjnych, dzięki któremu można zyskać wielu nowych klientów oraz powiększyć firmowe zyski. Z posiadaniem firmowej strony internetowej wiąże się nie tylko jej utworzenie ale także stała aktualizacja i pozycjonowanie.

Dlaczego warto inwestować w firmową stronę internetową?

Obecnie zdecydowana większość klientów, gdy potrzebuję nabyć jakiś produkt albo znaleźć usługę poszukuję ich z pomocą wyszukiwarek internetowych. Jeśli więc ktoś chce znaleźć w swoim mieście meble na wymiar albo salon kosmetyczny, to zwykle wpisuje do wyszukiwarki taką frazę plus miasto. Strony które pojawiają się na szczycie listy wyników, postrzegane są jako te najbardziej trafne i wartościowe i to zwykle na ich odwiedzeniu poprzestaje przeciętny internauta. Ponadto warto pamiętać, że strona internetowa jest ważnym elementem w budowaniu wizerunku firmy w otoczeniu. Tak właśnie z tych względów, stronę internetową należy traktować jako ważną inwestycję. Z pewnością nie warto na niej oszczędzać. Złym pomysłem jest samodzielne tworzenie czy pozycjonowanie stron firmowych przez osoby, które nie mają stosownej wiedzy i doświadczenia. Takie działania w przypadku firmowej strony internetowej zdecydowanie warto zlecać zewnętrznym, wyspecjalizowanym firmom usługowym.

Jak powinna wyglądać firmowa strona internetowa?

Firmowe strony internetowe zwykle składają się z typowych części. Na jednej podstronie zamieszczamy ogólną informację o firmie i historii, w kolejnej zakładce tworzymy ofertę firmy. Ponadto warto mieć zakładki z galerią zdjęć, z referencjami oraz podstronę z danymi kontaktowymi i mapą dojazdu. Z tych wszystkich części najważniejsza jest oczywiście oferta firmy. Powinna ona być przedstawiona w sposób wyczerpujący. Zamieszczamy więc na niej wszelkie opisy produktów, specyfikację, zdjęcia. Niezmiernie ważne jest także to, aby strona była stale aktualizowana.

Pozycjonowanie strony firmowej

Aby skutecznie wypozycjonować stronę firmową należy trafnie wybrać frazy kluczowe, którymi będą posługiwać się klienci. W procesie pozycjonowania chodzi o to, aby stworzyć taką sytuację, kiedy na stronę firmową trafiają osoby, które potrzebują dokładnie takich produktów czy usług, jakie ma w ofercie dana firma. Ważną częścią pozycjonowania będzie także optymalizacja treści oraz kodu strony a także linkowanie zewnętrzne. Strona bardzo zyskuje na wartości, gdy jest często linkowana z zewnątrz i polecana przez innych internautów. Pozycjonowanie to proces długotrwały, który należy wykonywać systematycznie.

Dodaj komentarz