Przygotuj swoją małą firmę na sezon podatkowy

Przygotuj swoją małą firmę na sezon podatkowy

Sezon podatkowy może być wystarczająco stresujący dla jednej osoby, która rozumie tylko swoje finanse osobiste. Ale jeśli chodzi o finanse małej firmy, potrzebne będzie coś więcej. Podobnie jak w przypadku finansów osobistych, Twoja mała firma będzie musiała przygotować się na tę przerażającą datę w kwietniu, kiedy należny będzie podatek. Oto kilka rzeczy, które pomogą Ci przygotować się, abyś mógł stawić czoła.

Porządek

Będziesz chciał uporządkować swoje akta i książki. Oznacza to uzyskanie wszelkich przeszłych formularzy podatkowych, pokwitowań wydatków, wyciągów bankowych, faktur i wszelkich innych dokumentów używanych do prowadzenia księgowości. Jedną z ciekawszych osób jest zatrudnienie osoby do tej czynności – warto zdać egzamin na doradcę podatkowego

Uporządkowanie dokumentacji powinno nastąpić na długo przed rozpoczęciem sezonu podatkowego. Wszystkie rachunki za dany rok należy przechowywać w jednym miejscu. Możesz nawet cyfrowo przechowywać wszystkie swoje paragony, ale nadal powinieneś zachować oryginalny paragon na wypadek, gdyby coś stało się z twoim komputerem.

Używanie szafek na akta lub segregatorów do przechowywania wszystkich dokumentów może bardzo pomóc Twojej firmie, gdy musisz złożyć zeznania podatkowe.

Doradca Podatkowy

Koniecznie skontaktuj się z doradcą podatkowym. Bez względu na to, jak długo płacisz własne podatki, jeśli chodzi o małą firmę, możesz chcieć, aby doradca podatkowy przejrzał Twoje podatki przed ich złożeniem. Specjaliści będą w stanie pomóc Ci uzyskać wszystkie odpowiednie ulgi podatkowe, do których się kwalifikujesz oraz zaoszczędzić pieniądze Twojej firmy.

Zdobądź wszystkie potrzebne dokumenty. Możesz również chcieć przeprowadzić badania, aby dowiedzieć się, jakiego rodzaju odliczeń warto dokonać i czy są możliwe odpisy. Może to obejmować wszelkie zakupione przez Ciebie nowe wyposażenie, w tym samochód służbowy.

Jeśli nie jesteś do końca pewien, zapytaj doradcę podatkowego. Powinni być w stanie powiedzieć, gdzie można zaoszczędzić najwięcej pieniędzy. Jedno odliczenie, o którym być może nie pomyślałeś, dotyczy ubezpieczenia Twojej firmy.

W przypadku niektórych polis ubezpieczeniowych dla firm składki ubezpieczeniowe mogą być traktowane jako wydatek biznesowy i dlatego można je odliczyć od podatku. Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub obawiasz się kontroli, porozmawiaj ze swoim doradcą podatkowym lub zaufanym doradcą finansowym.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zobacz https://testypodatkowe.pl

Dodaj komentarz