Czy wizytówki odchodzą do lamusa?

Czy wizytówki odchodzą do lamusa?

Za dużo czy nie wystarczająco? Kiedy chodzi o informacje na wizytówkach, ciężko jest znaleźć odpowiedni balans pomiędzy tymi dwiema grupami. Ale tylko dlatego, że wizytówki posiadają kilka centymetrów przestrzeni reklamowej nie oznacza to, że nie ma sposobu na przekazanie ważnych informacji, jednocześnie nie powodując przesycenia materiału.

Na pewno ważnym elementem do włączenia podczas projektowania wizytówki jest logo. Jeżeli chcemy aby nasza wizytówka została zauważona, wszystko rozpoczyna się od profesjonalnego projektu wizytówki. Twoja marka powinna być zauważalna i rozpoznawalna na wizytówce. A to oznacza, że trzeba zawsze umieszczać nazwę firmy lub branże oraz obowiązkowo logo firmy. Wydaje się to oczywiste, ale małe firmy często mają z tym problem. Jest na to prosta rada – należy wykorzystywać tylną stronę wizytówki! Możemy wykorzystać ją aby wyeksponować graficznie naszą markę!

Przeważnie tytuły zajmowanych stanowisk możemy podzielić na trzy kategorie – brat pozycji, funkcja organizacyjna (właściciel, prezes) lub funkcyjna (dyrektor marketingu, specjalista ds. sprzedaży). I bardzo podobnie to wygląda podczas projektowania wizytówek:

W dawnych czasach, firmy posiadały jeden, maksymalnie dwa numery telefonów. Obecnie firmy posiadają infolinie, linie bezpośrednie, numery wewnętrzne, telefony komórkowe, a nawet internetowe kanały komunikacji. Wybierz najważniejsze! Klienci nie chcą zgadywać, pod który numer mają zadzwonić!

Podawaj tylko najważniejsze numery, np. Twój telefon komórkowy pod którym klienci zawsze trafią bezpośrednio do Ciebie i główny numer do siedziby firmy, w przypadku potrzeby załatwienia ogólnej sprawy.

Oprócz numeru telefonu, zawsze podawaj adres email. I niech to nie będzie adres ogólny – nic nie mówi dosadniej „Nie chce mi się z Tobą rozmawiać – nie zależy mi na Tobie” niż wskazywanie ludziom anonimowej skrzynki odbiorczej.

Czy warto podawać adres biura? Jeżeli posiadasz sklep internetowy, a w siedzibie firmy nie posiadasz nic co klienta mogłoby zainteresować – nie ma żadnego powodu, aby taki klient znał ten adres i nie daj Boże na darmo przyjechał! Jednakże, podanie adresu siedziby pozwala wzbudzić większe zaufanie do biznesu.

Podobnie jak to było z podawaniem niepotrzebnego adresu fizycznego, nigdy nie podawaj niepotrzebnych stron internetowych. Jeżeli Twoja firma posiada swoją stronę firmową, sklep internetowy, bloga, trzy profile społecznościowe – to fajnie, ale nie zaśmiecaj informacjami. Podaj jeden, główny adres, w którym znajdą się odnośniki do pozostałych.

Jeżeli posiadasz w swojej ofercie tylko krótka lista usług (np. tworzenie stron internetowych, pozycjonowanie stron, projektowanie materiałów reklamowych) możesz jak najbardziej przedstawić je klientowi w jakiejś przystępnej formie.

Ale zauważ – krótka lista! Nie wymieniaj różnego rodzaju stron, form rozliczenia, wszystkich projektowanych materiałów reklamowych czy projektów graficznych – dobra wizytówka to nie lista zakupów także pamiętaj o jej funkcjonalności.

Dodaj komentarz