Ile się czeka na zwrot podatku?

Każda pracująca osoba (na stałe lub tylko dorywczo) jest zobowiązana do tego, aby w odpowiednim terminie (najczęściej do końca kwietnia lub ewentualnie na samym początku maja) złożyć roczną deklarację podatkową. Z tego tytułu wielu osobom przysługują potem zwroty. Jak długo trzeba na nie czekać?

Karta Dużej Rodziny gwarantuje szybkie zwroty podatku!

Jeśli posiadasz Kartę Dużej Rodziny, to możesz liczyć na to, że w Twoim przypadku zwrot podatku nastąpi relatywnie szybko. Nie da się ukryć, że od wielu lat politycy poprzez swoje rozmaite decyzje zachęcają do tego, by zakładać rodziny i starać się o dzieci. Karta Dużej Rodziny to zaś specjalny przywilej na wielu płaszczyznach. Także, jeśli chodzi o kwestie podatkowe. Okazuje się, że osoby posiadające takie dokumenty mogą liczyć na to, że otrzymają zwrot podatku w terminie zaledwie 30 dni od daty poprawnego złożenia deklaracji. Należy zatem ją złożyć w odpowiednim terminie, a także w części „Informacje Uzupełniające” wspomnieć o posiadaniu Karty Dużej Rodziny. Osoby zajmujące się zwrotami podatków wysyłają pieniądze do tych podatników w pierwszej kolejności.

Deklaracja elektroniczna: ile trzeba czekać?

Coraz więcej osób korzysta z tej możliwości. Jeśli nie masz skomplikowanych deklaracji podatkowych, to paradoksalnie nie musisz wiele robić na tej płaszczyźnie. Wszystkie dokumenty znajdują się bowiem w elektronicznym urzędzie skarbowym. Wystarczy tylko w odpowiednim terminie przejrzeć główną deklarację i ją zaakceptować (jak nie zauważysz żadnych błędów). Potem te deklaracje są sprawdzane i jeśli wszystko jest ok, to podatnik otrzymuje zwrot należnych mu pieniędzy. Ile trzeba na to wszystko czekać? Jeśli wszystko jest złożone poprawnie (można skorzystać z gotowej, przygotowanej deklaracji, samodzielnie zająć się tym tematem lub poprosić o pomoc księgową itd.), to czas oczekiwania powinien wynosić maksymalnie 45 dni. Zazwyczaj jest to zdecydowanie krócej, chociaż tutaj nie ma żadnej reguły. Na pewno kluczowe jest to, by roczna deklaracja podatkowa była złożona prawidłowo. To bowiem spowoduje, że procedury związane z tym tematem nie ulegną niepotrzebnemu wydłużeniu.

Deklaracja złożona listownie: trzeba uzbroić się w cierpliwość!

Ta opcja jest coraz rzadziej stosowana… Większość osób wysyła bowiem swoje roczne rozliczenia podatkowe elektronicznie. Wciąż jednak zdarzają się podatnicy, którzy korzystają z tradycyjnych form. Należy jednak zauważyć, że wówczas trzeba liczyć się z długim czasem oczekiwania na ewentualny zwrot podatku. W prawie jest bowiem określone, że urzędy skarbowe mają na to nawet… trzy miesiące.