Jak przekazać 1% podatku?

Jak przekazać 1,5% podatku?

Chcesz przekazać część podatku na OPP, czyli wybraną Organizację Pożytku Publicznego? Ile można przekazać w 2023 roku? Jak to było dawniej pod tym kątem? W jaki sposób dokonuje się zaś tego przekazania?

Dawniej można było przekazać tylko 1% podatku!

Warto zaznaczyć, że podatnicy w tym roku kalendarzowym mogą przekazać 1,5% podatku na Organizacje Pożytku Publicznego. Dawniej było pod tym kątem gorzej. Jeszcze w 2022 roku podatnicy, składając zeznania podatkowe za 2021 rok, mogli przekazać tylko 1%. Teraz ten wskaźnik poszedł do góry. Jak długo utrzyma się na tym poziomie? Tak naprawdę trudno jest to jednoznacznie stwierdzić. Jeśli zatem interesuje Cię to zagadnienie, to zawsze warto przed składaniem rocznej deklaracji podatkowej zdobyć informacje, jak dużo można w danym roku przekazać na Organizacje Pożytku Publicznego.

Jak przekazać 1,5% podatku w rocznym zeznaniu podatkowym?

Nie rozliczasz się samodzielnie? Zazwyczaj robi to za Ciebie księgowa lub na przykład wybrane biuro rachunkowe? Na szczęście to nie oznacza, że nie możesz przekazać 1,5% podatku na wybraną Organizację Pożytku Publicznego. Warto jednak wspomnieć o tym swojej księgowej, zanim wypełni ona ten dokument i go prześle. Istotne jest to, by znać dokładny numer Krajowego Rejestru Sądowego konkretnego podmiotu itd. Trzeba go bowiem wpisać w odpowiednie pole. Tak samo, jak kwotę, którą chcesz przekazać. Pamiętaj, że Ty na tym nie ucierpisz. A ktoś może na tym zyskać. Na przykład chore dzieci itp. Warto zatem odpowiednio wcześnie zainteresować się tym tematem. Wybierz odpowiednią Organizację Pożytku Publicznego i przekaż jej swoje pieniądze. Jeśli zaś nie masz niczego jeszcze wyselekcjonowanego, to nie szkodzi. Przeważnie jest tak, że na przykład w biurach rachunkowych są ulotki promujące konkretne fundacje i opisujące ich działalność. Możesz się z nimi zapoznać, a potem wybrać odpowiednią według Ciebie Organizację Pożytku Publicznego.

Jak przekazać 1,5% podatku w Twój e-PIT?

Tutaj także nie ma nic skomplikowanego. Warto zaś wiedzieć, że coraz więcej osób samodzielnie rozlicza się ze swoim urzędem skarbowym (w formie elektronicznej). Również na tej płaszczyźnie można przekazać 1,5% podatku wybranej Organizacji Pożytku Publicznego. Jak to jednak zrobić? Trzeba wybrać z listy odpowiedni numer KRS. Możesz dodatkowo wskazać cel szczegółowy. Na samym końcu trzeba jeszcze wszystko potwierdzić i zaznaczyć zgodę. Dzięki temu przekażesz 1,5% podatku konkretnej OPP. Co ważne, podatnik może na przykład swobodnie zmienić podmiot, któremu chce pomóc (nie musi to być zatem rok po roku ta sama organizacja itd.).