Jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy?

Branża e-commerce jest najprężniej rozwijającym się segmentem nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Coraz więcej sklepów decyduje się na przeniesienie swojej działalności do Internetu. I nic w tym dziwnego. Najnowsze dane pokazały, że aż 80 proc. Polaków z dostępem do Internetu robi zakupy w sieci. Co więcej aż 50 proc. z nich wydaje ponad 300 zł miesięcznie. Sklepy internetowe to zdecydowana szansa na rozwój i pomysł na dobry biznes. Jednak, tak jak wszystko inne – sklep internetowy należy otworzyć z głową. Załóż sklep internetowy i zacznij zarabiać.  

Co chcesz sprzedawać?

Pierwszym krokiem do założenia sklepu internetowego musi być wybór produktów. Może masz już jakiś konkretny pomysł? Jeśli dopiero szukasz, to warto zasugerować się rozeznaniem rynku. Zobaczyć czego jest deficyt, a czego jest dużo ale i tak dobrze się sprzedaje. Tak naprawdę im bardziej oryginalny i użyteczny produkt będziesz oferować, tym większe masz szanse na sukces. Na tym etapie pomyśl także o nazwie dla sklepu. Powinna być chwytliwa i zapadająca w pamięć. Celuj w pojedyncze słowa lub zlepki podwójnych. Długa nazwa jest trudna do zapamiętania, a co za tym idzie rzadziej wyszukiwana przez potencjalnych klientów. 

Wybierz platformę e-commerce

Wybór odpowiedniej platformy e-commerce jest podstawą funkcjonowania sklepu internetowego. Stanowi jego serce. Decyzja będzie uzależniona od tego ile masz pieniędzy na start, jak poszerzona jest twoja wiedza w zakresie IT i jak szybko chciałbyś założyć sklep internetowy. Najczęstszym i w sumie najlepszym rozwiązaniem są platformy open source, czyli darmowe oprogramowania sklepu internetowego oparte na licencji. Dzięki pakietom abonamentowym uzyskujesz gotową stronę, która nie wymaga od ciebie dużego wkładu.

Zaprojektuj wygląd swojego sklepu

Działanie na szablonach pozwala na wykreowanie własnej wizji i estetyki sklepu. W prosty sposób możesz zaprojektować swoją stronę pod wybrane produkty. Wygląd sklepu internetowego jest równie ważny co asortyment. W końcu większość z nas jest wzrokowcami. Pamiętaj jednak, że strona powinna być przejrzysta, tak żeby klient łatwo mógł odnaleźć to czego szuka. W innym przypadku łatwo może się zniechęcić i już nigdy więcej nie odwiedzić naszego sklepu. 

Wybierz metody płatności 

Tworząc sklep internetowy postaraj się, żeby na stronie było dostępnych jak najwięcej metod płatności. Coraz więcej osób korzysta z płatności BLIK, czyli szybkich metod przelewu bankowego. Jednak dalej istnieje pewna grupa osób, które wybierają tradycyjne przelewy, a nawet płatność za pobraniem. Postaraj się, aby każda z tych metod była dostępna. 

Dodaj komentarz